Magisch Japan

Magisch Japan

Druk bezig met werk hier in Japan en dat zorgt ervoor dat ik niet veel tijd heb om te schrijven maar nu neem ik even die paar minuten aangezien ik al een paar dagen met wat verhalen rond loop!
Werk, momenteel ben ik bij twee scholen part-time Engels leraar, wat mij in contact brengt met veel nieuwe gezichten en vreemde namen. Maar het is erg leuk, vooral de kinders-klassen omdat je kan zien dat ze willen leren. Bij de volwassenen is het voornamelijk leuk omdat je zo mensen leert kennen en tips krijgt over wat er allemaal te doen is hier in Japan.
Leren, verder ben ik druk aan het leren hoe je Japans moet praten, maar om te beginnen heeft mijn “Sensei” (leraar) mij verteld dat ik moet beginnen met het leren van de 2 alfabets die Japan rijk is. Ze hebben samen zo een kleine 100 tekens en daarna beginnen we met wat woorden die complexer zijn. Het leuke hiervan is dat als ik nu over straat loop ik steeds meer tekens ga herkennen en ik kom terug naar mijn Sensei met vragen. Ook de zins opbouw van de Japanse taal is totaal anders en in sommige opzichten zelf logischer dan de Europese talen.
De tijd van de kersenbloesem in Japan is aangebroken en dat merk je overal aan. De Sakuya liedjes draaien in elke winkel, en winkels zijn versierd met nep bloemen. En de parken zijn adembenemend, gisteren was ik in Osaka Park, dicht bij het kasteel in de hart van Osaka, en daar is een grote collectie van Sakuya bomen. Maar omdat het zo mooi is op dit moment is iedereen daar aanwezig dus het was ook heeeeel erg druk, en iedereen had zijn BBQ meegenomen om daar te lunchen. De hoeveel heid mensen maar vooral de bomen waren erg indrukwekkend ik zal de foto's vanavond plaatsen. Maar wat nog aparter is was afgelopen maandag.
Afgelopen maandag was Gen vrij en we hadden besloten om in Kyoto de “filosofen weg” weg te bewandelen en weg die bekend staat om zijn Kersenbloesem bomen en kleine rivier, maar ook om zijn eeuwen oude traditionele opbouw. En de vele tempels die daar in de buurt zijn, zoals de bekende Ginkaku-ji (De Zilveren Tempel) maar het was erg koud en het begon met zonlicht maar halve wegen onze dag veranderde dat in ... Jawel sneeuw, kersenbloesem en sneeuw in dezelfde foto dat zie je niet vaak in eind april. En vooral nu te bedenken dat nu exact een week later het hier 20 graden is in Osaka. Ik zou zeggen bekijk de foto's en geniet ervan, want dat heb ik ook gedaan en tot snel!!!

Gegroet

Nic

Reacties

Reacties

Patricia

Jouw reisverslagen zijn doorgestuurd naar Goof en mij; vandaar dat ik op de laatste bericht reageer. Ik vind het erg leuk om te horen hoe het met je gaat . En het gaat goed, zo te lezen!
Morgen ga ik zelf naar een kersenbloesem festival - in Amstelveen!! Daar ligt een Japanse tuin en omdat ik lid ben van de Nederlandse-Japanse vereniging kreeg ik ook een uitnodiging om dit bij te wonen. Ik ben benieuwd. Het zal niet zo druk zijn als in Osaka.
Veel succes nog in Japan. Groetjes (ook aan Gen), Patricia

johnbar@quicknet.nl

Hoi, Nick en lief,
even een groet van ons uit Aalsmeer.
Prachtig je verhaal te lezen in het verre Japan, maar ook dat je het zo naar je zin heb daar en contact hebt met de mensen daar.
Hier begint het voorjaar ook langzaam te ontluiken en vandaag eindelijk een aangenaam temperatuurtje om naar buiten te gaan.
Het gaat redelijk met me, ik begin langzaam te herstellen van een breuk in mijn bekken wat ontstaan is door dat ik uit een boom ben gevallen op mijn rug, nu ruim 11 weken geleden. Dus veel thuis gezeten en laten rijden door Barry die mij heel goed heeft verzorgd enzo.
We hopen over een paar weken er weer op uit te trekken met ons campertje richting Duitsland en Frankrijk. Japan is wat te ver, zijn daar campers?
Nick het allerbeste en het gaat je goed daar.
Hartelijke groet van John en Barry

voor je talen kennis:
???????????????????????
??????????????
hiermee vertaald:
http://www.seniorennet.be/Pages/Vrije_tijd/vertalen.php

Jeroen

Gaaf man, leuk verhaal!
Grappig om te lezen van die al deze dingen voor het eerst ziet. De details die je beschrijft maakt het erg speciaal om te lezen laat staan om daar te zijn.

Ook gaaf om een Sensei te hebben!! :) ( aah Tien mag ik er ook een )

Heel veel plezier en ik ga eens een half uur werk spenderen aan je foto's

Groetjes uit lente-achtig Nederland..

Pauline

Hey maatje,
Leuk om zo af en toe over jouw belevenissen te lezen. Afgelopen weekend kwam ik je vader tegen die vertelde over jouw kapper-avontuur. :)
Stiekem ben ik wel een beetje jaloers als ik al die foto's zo zie. Ik wens jullie het allerbeste samen.
Groetjes, Pauline

Martijn

Hay Nicolas,

Mooie fotos op je site. Heb ff met Patrick fotos bekeken
van Osaka en zie dat je aardig hebt laten kaal scheren.
Hoop dat je inmiddels je draai hebt gevonden in verre Oosten.
Begint hier langzaam lente te worden. Werk komt meer op gang. Werk nu met nieuwe collega Jeroen uit Noordwijk. Hij moet nog veel leren van planten maar dat gaat gestaag z, n gangetje. Thuis geen wijzigingen vooropig.
Hou je op de hoogte. Groetjes van Tinus en de groeten
aan je vriendin
Marzel

sylvia & alexander

Hey sniekje,

heb je al een mailtje gestuurd ook. Maar ook nog even de tijd gekregen (en genomen) om je reisverslag te lezen. Lekker om te zien dat je je draai weet te vinden daar! Enne, ik ben bang dat ik met mijn verjaardag je toch nog maar even niet nog kan bezoeken ;) hahahah

Ow, en we zijn dus verhuisd :) en nu al ruimte te kort met al die spullen@ pffffff

liefs Syl

en ook de groeten van Lex!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!