NYC (Deel 2)

Goedemorgen mensen,


Vandaag heb ik weer internet thuis en kan ik weer verhalen gaan schrijven. Dus nu ik aan het wachten ben op de monteur heb ik besloten om maar te gaan schrijven over New York en wat voor reis ik daar gehad heb.

Met mij gaat het erg goed op dit moment ben bijna full-time aan het werken en eigenlijk wel constand bezig met dingen. Vandaar dat er tot nu toe niet de tijd door mij genomen is om hier te schrijven, maar nu heb ik de tijd en zal ik men best doen om jullie te vertellen wat New York voor mij als ervaring was


NEW YORK


Allereest was er de vlucht van Osaka naar New York, en ik werd door Genny al gewaarschuwed dat de doaune mischien wat moeilijk zou doen omdat ik met een Frans pasport (waarin een Nederlands adres staat) maar kwam vanuit Japan wat vragen zouden kunnen opbrengen die wat lastig te beantwoorden waren, en dat ik maar beleefd moest zijn omdat het anders nog veel langer zou gaan duren. Maar dat viel allemaal maar tegen, met maar een vraag had ik erg snel een “Welcom to the States, and enjoy your visit” binnen en onze 2e vlucht naar New York kon verder gaan. We hadden een stop in Seatle en dat is voor mij een stad die ik goed ken door andere dingen. (maar het was leuk om het een keer in het echt te zien)

We landen in New York voor ons dezelfde dag maar dan om 11 uur 's avonds, na een vlucht van 16 uur totaal, en daar waren de ouders van Gen om ons op te halen van het vliegveld. En in hun auto reden we van JFK Airport naar hun huis in Manhattan. Haar ouders hebben een appartement op 92th west Broadway op de 4de etage van het gebouw en hebben daar al meer dan 30 jaar gewoond. Het is een klein appartement maar erg gezellig en het fijt dat ik wakker zou worden met een uitzicht op een van de bekenste straten in de wereld was voor mij al een heel speciale ervaring. De eerste ochtend werd ik erg vroeg wakker rond 6 uur kon ik niet meer slapen en om 7 uur ben ik het bed uit gestapt en had ik besloten om maar eens te gaan verkennen. Kleren aan en sleutels in men rugtas camera op men schouder en voor het eerst maar even kijken wat deze stad te bieden had. Ik heb ongeveer 10 blocken zuid gelopen lands Broadway en daarna ben ik west afgeslagen om naar Hudson Park te lopen en zo weer terug noordwaards te gaan naar het huis. Toen ik weer bij hun thuis kwam was Genny wakker en hebben we onze eerste trip Down-Town gemaakt, aangezien we allebei nog een beetje moe waren van de reis wilden we een rustig dag hebben en we hebben met de Subway de reis ondernomen naar Staten Island, wat een eiland is ten zuiden van Manhattan en je kan er gratis met een veerboot naartoe waren. Wat een een erg mooie beeld geeft van Manhattan, wat je vaak in foto's ziet. En je vaart ook lang het vrijheidsbeeld dus dat is leuk om de eerste dag maar gedaan te hebben. Naar de reis heen en weer zijn we naar Time Square gegaan omdat we die avond een date hadden met Gen haar ouders om uit eten te gaan en daarna een Broadway show te gaan bekijken. Die avond zijn we naar de Lion King gegaan en dat was een adembenemende ervaring wat een mooie show was dat, prachtige costumes en mooie music. Een erg mooie manier om het verhaal te vertellen, bijna een copy van de film, maar dan zonder dieren. En toen was de eerste dag alweer voorbij. De 2e dag hebben we een lange wandeling gemaakt in Cental Park wat verschikkelijk groot is, ik had me een groot park voorgesteld maar het was minimaal 2x zo groot als ik gedacht had. En aan het einde van de dag zijn Gen en ik naar een comedy club gegaan wat ook een grappige ervaring was, het enige jammere eraan was dat de club zijn airco op max hadden staan. Dus buiten temperatuur was 32 graden binnen was 18 graden, en wij hadden het er erg koud, en dat was niet de enigste keer dat het gebeurden in NY. De dag erna zijn we naar familie gegaan in Connecticut. Zehedden daar een prachtig huis gekocht met 43 hectaar aan eigen grond, en een prachtig uitzicht. Haar oom is ook een fan van sterrenkunden en heeft ons die avond een demonstratie gegeven van zijn hobby, en de dag erna zijn Genny en ik ook door heb megenomen om een rondreis te maken in zijn oude Porche 911S uit 1982 . Na een tijdje heb ik ook even mogen rijden in de auto en dat was erg gaaf, mooie omgeving mooie auto kort om een erg speciale ervaring. Die avond zijn we weer terug gereden naar New York en was onze eerste weekend hier alweer achter de rug.

Die maandag hebben we rond gelopen rond het vrijheidsbeeld en hebben we een tour gehad van een National Park Ranger, die erg veel wist te vertellen over het beeld met leuke verhalen en weetjes. De National Park Rangers zijn over heel America te vinden en hebben over het algemeen een erg leuke manier om mensen dingen te leren, en zijn verbonden met nationale parken en belangrijke bebouwen. Dus mocht je een keer in the U.S. zijn en ze zijn er doe die tour want het is het zeker waard. Na Liberty Island zijn we naar Alice Island gegaan een klein eiland naast het eiland van het vrijheidsbeeld. Waar in het begin van de 19de eeuw imigranten werden opgevangen en doorgevoerd. Een eiland met veel historische details waar ik jullie niet mee ga vervelen. Na deze reis zijn we naar het kantoor gegaan van Genny der moeder die op de 46 etagen van een kantoorgebouw is naast het oude WTC plein is. Dus we hadden vanuit dat kantoor een goed beeld van het centrum van NY en de constuctie die zich daar plaats vinden. Ze zijn op de plaats van de 2 torens een nieuwe toren aan het bouwen en ook een memorie hal ter herdenking van wat er gebeurt is. Al kan je er nu nog niet heel erg veel zien was het zeker de moeite waard om even gezien te kunnen hebben.

Dinsdag, zijn we begonnen in een gedeelte van de stad die Hell's Kitchen genoemd word we hebben daar een koffie gehad en zijn daarna naar het museum de Intreped gegaan wat een oud vliegdekschip is met veel vliegtuigen.

Woensdag zijn Genny en ik naar de American Museum of Natural History gegaan, wat een oud museum is maar heel erg groot aan de westzijden van Cental park. Met veel opgezette Dieren in etalages maar de manier waarop het gedaan is was erg mooi, ook de Dinosaurus kamer was erg indrukwekkend. Jammer genoeg was een dag niet genoeg om alles goed te kunnen bekijken. Na het museum zijn we naar mijn 2e Broadway show gegaan “South Pasific” wat ook super gaaf was. Totaal anders dan de Lion King maar ook erg leuk om gezien te hebben, en ik denk dat als ik langer in New York geweest was dat ik graag nog een show had willen bekijken.

Donderdag waren Genny en ik wel toe aan een relax dag, dus hadden we met een vriendin van Genny afgespoken om te voet de Brooklyn brug over te steken, we hadden afgesproken in Time Square en zijn vanuit daar met de Subway naar China Town gegaan. Waar het mij opviel dat de straat borden niet alleen in het engels waren maar dat ze daar ook Chinese tekens gebruiken. Wat ik een erg grappig detail vond, vervolgens zijn we naar Broolyn toe gelopen om daar pizza te eten en met de Subway weer terug naar huis te gaan.

Vrijdag hebben we de dag besteed met Chaz (het broertje van Gen) en hebben we niet heel erg veel gedaan, het was erg leuk om hem te hebben leren kennen en hij woont momenteel in Boston. Die avond zijn we naar een show gegaan van de theater verreniging van Genny's vader.

Zaterdag zijn Genny en ik naar 5th avenue gegaan begonnen in de MET (een van de bekenste musea in NY) en daarna zuidwaards gegaan langs Central park, naar een wat duurdere gedeelte van NY. En die avond hadden we een diner met de hele familie in een restaurant te ere van de trouwdag van Genny haar ouders. Zondag zijn we weer even de stat uit gegaan maar deze keer in de staat New York gebleven, een uur noordwaards van de stad. Waar een wandel club is midden in het bos naast een groot meer. De club had cano's die we konden gebruiken en het was een heerlijke dag buiten met een kleine regenbui maar dat was eigenlijk wel erg lekker. Die avond moest ik men spullen weer pakken aangezien ik de dag erna weer zou gaan vliegen naar Osaka.


New York is een speciale stad om te zijn, het is super groot in alles en de mensen die ik tegen ben gekomen waren allemaal erg vriendelijk, het is niet een mooie stad, maar lelijk is het zeker ook niet. En voor een van de grootste steden in de wereld was ik erg verbaasd om zoveel groen te zien. Het eten was erg super lekker, want dat is een van de dingen die ze in New York zeker wel onder de knie hebben. En ook voor mij was het een zegen om eindelijk weer kleren te kunnen kopen in mijn maat iets dat in Japan gewoon onmogelijk is. Wat mij verbaasde is hoe vreemd het is om rond te lopen en mensen te kunnen begrijpen, ik was het helemaal vergeten hoe dat voelden om op straat te lopen en gesprekken op te pakken en te begrijpen. Dat klinkt heel erg vreemd misschien maar ik heb geleerd om er niet meer naar te luisteren hier in Japan omdat ik het meestal toch niet begrijp. Maar de reis was super, en voor iedereen die er naartoe wilt gaan zou ik zeggen doen het is het zeker waard.

Ik heb nog zoveel te vertellen maar weet niet echt goed hoe ik het moet brengen en ik kan me goed voorstellen dat jullie ook nog andere dingen te doen hebben. Dus ik ga het hier bij laten, mocht je vragen hebben over de foto's die ik geplaats heb plaats dan een reactie en ik zal antwoorden zodra ik het zie.


En voor nu bedankt voor het lezen en tot de volgende blog


Knuf


Nic

Reacties

Reacties

Patrick

Salut mon grand.

tres interessant, en effet tu donne l envie d aller coir cette ville, a bientot sur skype
bises
PAtrick

Annet van Arkel

He die Nic, Ik heb alweer een tijdje geleden je blogadres van Jannie gekregen. Nu zag ik het weer voorbij gaan en ben even bij je op bezoek geweest. Mooie foto's en wat leuk dat je daar les geeft!
Ik bekijk allerlei informatie over jou en daarom wil ik even laten weten dat ik ook af en toe meekijk. Anders voelt dat zo raar.
Hier alles goed. Max is aan zijn eerste jaar Ashram begonnen en ik aan een studie; Maatschappelijkwerk en dienstverlening. Vic werkt nog steeds bij de Marine.
Dikke zoen en tot horens.
Annet

Okke de Groote

Hallo Nic,

Mooie belevenissen. Je vertelt boeiend. Ik lees met plezier mee.

Je neef, Okke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!