Kansai is nog steeds erg mooi!

Ondanks alle hectiek en nare nieuws uit Japan in de internationale nieuws programma's gaat het leven hier gewoon door. Het is verschrikkelijk wat er in het noorden van Japan gebeurt is en nog steeds gaande is, en mijn gedachtes zijn bij de mensen daar. Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie steun en berichten en jullie vertellen dat het hier in Osaka gewoon het dagelijkse leven is.

Dat iedereen die ik ken hier gezond is en alleen maar een beetje geschrokken afgelopen vrijdag maar dat er geen schade is en dat het gevaar geweken is. Het is wel heel apart om er bij stil te staan hoe snel een normale situatie in een ramp kan veranderen maar daar moet je ook niet te lang bij stil staan.


Ik heb zelf hier in Kansai een erg goed weekend gehad, vorige week mezelf een klein cadeau gedaan door een nieuwe camera te kopen. En dit weekend hadden wij een foto wandeling gepland met een groep vrienden en camera's zijn we Kyoto onveilig gaan maken. Aangezien Genny geen camera had gebruikte ze mijn oude en ik kon gaan testen met mijn nieuwe camera en we zijn beide erg blij met de resultaten.

In Kyoto waren de eerste tekens van de lente aanwezig, hier een daar een kersen bloesem die al aan het open gaan was en het weer was een heerlijke 17 graden. Ik zal hier een link plaatsen van een selectie van de foto's

Foto Wandeling!



Voor de rest zijn we nog steeds druk bezig met de verhuizing en werken. Ik zelf heb vandaag een rustige dag en ga zo naar mijn een-na-laatste Kyudo les hier in Japan. Dus ik kan er geen lang verhaal van maken.


Nogmaals bedankt en voor allemaal, wees veilig en tot snel!!


Groeten,


Nic

Reacties

Reacties

Cor

Beste Nic,

Kun je mij vertellen hioe de situatie nu is in Japan?
Ook de winkelvoorraden etc.
Ik heb een reis gepland staan voor donderdag 17 maart, maar begin me echt zorgen te maken nu.
Alvast bedankt
Cor

Nic in Japan

Beste Cor,

Dit is een moeilijke vraag om te beantwoorden. Hier in Kansai is alles erg normaal, maar ik hoor dat het in het noorden van het land heel anders is. Osaka en Kyoto zijn beide niet zwaar getroffen door de aardbewing en we hebben hier geen probleem met stroom of lege winkels. Hoe het momenteel in Tokyo is en verder noord kan ik je niet vertellen. De nieuwsberichten zullen dat voor je moeten doen. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.

Biem

Hé neef, goed om te lezen dat alles bij jou in de regio rustig is. De vreselijke verhalen uit Japan blijven maar binnen komen, hopelijk komt er gauw een einde aan. Succes daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!