De laatste maanden

Veel van jullie zullen het nieuws al gehoord hebben dat Genny en ik volgend jaar naar NL komen, dus voor ons zijn de laatste maanden in Japan begonnen. En dat heeft veel van mijn tijd in beslag genomen de laatste tijd, maar dat neemt niet weg dat ik geen dingen gedaan heb dus vanmorgen neem ik de tijd om een verhaal te schrijven en ook wat foto's online te zetten in meerdere links. Mocht ik dingen vergeten te vertellen voel je vrij om vragen te stellen.


Horyuji (Nara) 20-9-2010


Nara is Japans eerste hoofdstad en dat wordt dit jaar gevierd, en Horyuji is de eerste boedistische temple in Japan. Meeste van de gebouwen dat je daar kan zien is in de loop der jaren vervangen maar het is een erg groot en mooie plaats om te zijn. Toen we daar aankwamen was er een man die naar ons toe kwam en vroeg of wij een tour wilden hebben, wat gratis was. Het was een gepensioneerde man die zijn engels wilden trainen en dat deed hij door touristen door de temple te lopen en vragen te beantwoorden. Het is echt heel erg gaaf om zo door een stukje japan heen te kunnen lopen zo heb ik geleerd dat een Pagoda met vijf etages staat voor de 5 elementen, en dat er 3 meter onder de pagoda een urn is met as van Boedha.

Hier zijn de foto's van Horyuji:

Nara, Horyuji


Kurama (Kyoto) 17-10-2010


In de vroege ochtend onze wandelschoenen aangetrokken en naar de train toe gelopen, want we wilden een wandeling maken in de Kurama berg, het is een klein dorpje ten noorden van Kyoto in een erg bergachtig gebied, waar er volgens de legende een water goddin is geland en het land heeft gezegend. Ook de oorsprong van de genezings technic dat Reiki genoemd is, en de plaats is super mooi. Het begint hier ook eindelijk herfts te worden dus dat houd in koudere nachten en de kleuren in het bos die langzaam verkleuren. Dus perfect weer om de wandel schoenen aan te trekken en deze wandeltocht tussen twee trainstationen te volgen. De bossen van Kurama zijn bekend om hun boom wortels die boven de grond kruipen boven op de berg en dat gaf mij de mogelijkheid om een paar mooie foto's te maken, maar de wandeling zelf was ook erg mooi. En de temple boven op de berg was adem benemend. Een van de mooiste tempels die ik tot nu toe gezien heb in Japan, erg groot en het had ook een tombe vol met urns. Wat een erg apparte ervaring was want dat is de eerste keer dat ik zoiets gezien had in een Japanse heiligdom. Ok ik moet toegeven dat elke temple wel iets speciaals heeft maar deze heeft toch echt een van de mooiste uitzichten, en dat is een kleine beloning na de wandeling van 3 uur. Misschien was het de hele ervaring dat het het waard maakt maar ook hier heb ik wat mooie foto's kunnen schieten, dus kijk ook hier naar de volgende link. En na de wandeling hebben we kunnen genieten van een openlucht onsen met een natuurlijke bron. Het vreemde daaran was dat ik een een bad zat vol met fransen en engelsen, wat erg vreemd was in zo een klein dorp.

En hier dan de link voor Kurama:

Kurama



Voor de rest is Genny druk bezig met nederlands leren, en ik naar het kijken wat er allemaal mogelijk is en wat er geregeld moet worden. Vandaag mag ik weer gaan trainen en daar kijk ik erg naar uit, ik wordt steeds beter in het raken van het doel, en ook krijg ik veel aanmoedigingen van mijn mede leeringen aangezien ik alles vrij goed mee doe. Vorige week mocht ik zelfs meedoen met het rituele afsluiting van een les, en dat was een hele eer!!!

Komend weekend gaan we weer terug naar Nara want daar is er een show waar mensen Kyudo gaan doen vanaf de rug van een rijdende paard, en dat is iets waar ik echt naar uitkijk. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het comfortable is en dat mensen iets gaan raken maar ik ben erg benieuwd. Meer over dat na dit weekend, ik ga hier mijn tas inpakken om te gaan trainen en ik spreek jullie snel weer!!


Gegroet,


Nicolas

Reacties

Reacties

Anita

Hi,

Wat een mooie foto's! En je verhalen zijn ook weer erg leuk! Ik kijk er heeeel erg naar uit dat jullie naar NL komen :-)) Nog 4 dagen werken en dan lekker met vakantie, daarna moeten we snel maar weer een keer skypen!

Lfs en knuf

Patrick

Super photos en effet et beau texte, c est quand meme une experience formidable cette année Japonaise, et encore beaucoup de choses ã raconter. A bientot, bises a vous deux

Marcel

Jaja, voor je het weet ben je weer "thuis".......
Ik hoorde dat je in november een weekje over komt naar NL. Wellicht spreek ik je dan wel even.
Maar voorlopig blijf ik de laatste maanden nog even genieten van je verhaaltjes !!
Groetjes.....

Pauline

Hey Nic,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je een prachtige dag toe.
Tot snel!
Groetjes, Pauline

Smeerlap en buurman

Gefeliciteerd man en tot gauw!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!