Zoals beloofd een kleine update:

Twee weken geleden zijn Gen en ik naar Frankrijk toe gegaan om de 24 december aanwezig te kunnen zijn in de ambassade van Japan in Strasbourg. Erg omslachtig maar zo is het proces nu eenmaal, ik heb namelijk recht omdat ik Frans ben op een werk/vakantie visum voor Japan. Maar dat houd in dat alleen een franse ambassade die mag uitgeven, en aangezien ik niet in Frankrijk woon moest ik langskomen voor een interview met al mijn papieren die ze wilden hebben. Wij komen daar aan bij de ambassade en het is een heel klein bureau in een complex vol met ambassades en er waren 2 loketten met 2 dames erachter en een grote uitsmijter voor de deur. Eenmaal door de veiligheid maatregelen heen te zijn wordt ons gevraagd plaats te nemen en eventueel wat te gaan lezen totdat wij geholpen zouden worden (er was niemand anders) dus dat doen wij. Nog geen 2 minuten later worden wij bij de dame geroepen die ons kon helpen en we leggen het verhaal uit, ik in het Frans, en Genny ondersteun mij met wat Japans en zo hebben we onze interview. De dame wilden daarna even wat tijd hebben om wat dingen na te checken en zou ons weer roepen als er meer vragen waren. Er kwamen nog wat vragen over bedragen die ik had opgeschreven en we leggen uit dat ik bij haar in zou trekken wat haar deed lachen en alles was oke volgens haar, maar de persoon die de beslissing kon nemen was die dag niet aanwezig en zou pas weer 4 Januari er weer zijn dus of ik de 5de week zou kunnen bellen om te kijken of er nog vragen waren.

Gisteren in al mijn enthousiasme en vergeten dat ik de 5e moest bellen belden ik de ambassade op en had weer dezelfde vrouw aan de telefoon, het gesprek was kort want ze wist mij lachend uit te leggen dat ik niet die dag zou bellen maar de 5e, dus ik vandaag netjes een uur gewacht en gebeld om 9:50 zodat zij ook hun dag goed kunnen beginnen voordat deze lastige fransman ze met vragen ga overdonderen. En ik bellen en wat krijg ik te horen: 'Alles ziet er goed uit, we gaan vanmiddag beginnen met u visum, mochten er vragen zijn bellen wij u. Zo niet dan wordt u visum morgen gepost'

Kortom ik had niet hoeven bellen maar ik denk dat mijn enthousiasme me wel punten heeft weten te geven, ook het fijt dat ik iemand bij me had die Japans sprak bij me had ook wel geholpen heeft en dat ik ook een antwoord had op al haar vragen. Dus vandaag geen telefoon vanuit Frankrijk voor mij en dan kan ik morgen avond gaan boeken!!!

Reacties

Reacties

An

WHOOHOO!!!!!!!! Echt Vette Sjit!
Je gaat echt een geweldige tijd tegemoet! Ben jaloers...
Maar uh, je komt wel terug he. :-)

Lfs An
Ps; jeeh, eerste bercihtje ;-)

Nicolas

Nou ja pas vandaag kunnen boeken aangezien ik men paspoort nodig had en die was nog bij men visum ;) Maar het is nu gelukt

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!