Aangekomen en dingen regelen

Vanmorgen kan ik niet meer slapen dus maar even wat gaan schrijven voor de site, laat ik beginnen met de reis.

Dinsdag morgen op tijd op het vliegtuig, men spullen goed ingepakt na een lange dag rondrennen met men spullen. (Nogmaals bedankt Yann en Fem) Maar na 4 uur slapen op schiphol aangekomen en zoeken naar men vliegtuig, sta ik daar in de rij staat ineens de heer Chebil naast me om ook het vliegtuig te pakken maar hij ging naar Lyon. Wel heel grappig om op die dag hem daar tegen te komen, en daarna wachten op het vliegtuig, gelukkig was ik niet alleen daar samen met men lieve familie en vrienden om nog even na te praten en de tijd vloog voorbij. de eerste vlucht ging snel in een kleine airbus en we waren echt binnen no-time in Parijs. En daar kon ik op zoek naar het juiste vliegtuig naar Osaka. en ongeveer 20 minuten voor ik in kon stappen stond ik voor de Boeing 777-200 wat een redelijk groot vliegtuig is, tijdens het inboeken de nacht ervoor had ik ervoor gezorgd dat ik helemaal achterin zou zitten. De achterste rij heeft namelijk maar 2 stoelen aan de zijkanten en zo had ik dus maar rekening te houden met 1 persoon. We kregen bij het opstijgen meteen al een melding dat we wat vertraging op zouden gaan lopen en dat kwam door turbulentie dus de reis zou iets aangepast worden. IN het vliegtuig heb ik aardig kunnen slapen, 3 uur in een stuk was men langste maar toch redelijk wat men ogen dicht gehad en niet moet het vliegtuig uit kunnen stappen, ook wat films kunnen kijken en ik was erg blij met men personelijk schrempje!

Eenmaal in Osaka aangekomen waren we snel bij de gate, en konde we uitstappen, maar aangezien ik helemaal achteraan was kon ik er pas als een van de laatste uit, en kon ik ook achteraan aansluiten in de rij bij de douane. Ik had al netjes men papierje ingevuld voor de mensen achter het loket en men pasport waar men visum in was al klaar liggen, en daar verliep alles heel erg soepel, het was een lang process maar daar moet ik maar aan wennen Japan is een land van formulieren ben ik achter. En toen ik verder mocht om men koffer op de halen kwam deze er ook meteen aan. Eenmaal in het land was Genevieve mij al aan het opwachten en we besloten om eerst even een kop thee de drinken voordat we ons met de bus naar Tsuruhashi station zouden gaan.Toen we buiten stonden viel mij meteen op dat het redelijk warm was in Japan, nou de 10 graden waren in ieder geval warmer dan de -3 die wij hadden in nederland afgelopen dagen, en na Tsuruhashi hebben we daar de JR lijn genomen naar Imazato Station, dat is het station van de gezellige buurt waar ik het komend jaar mag gaan wonen!

Aangezien Gen goed nieuws had voor me dat ze tot maandag niet hoefte te werken, bijna al haar leerlingen hadden de griep dus zij hoeften niet te komen voor een lege klas. Hadden we besloten om meteen even wat papieren te gaan regelen, dus op de fiets naar het imigratie bureau in de Imazato District, daar men 'gaijin card' halen het 2e formulier die ik in mocht vullen, en een rustige avond gehad met vroeg naar bed. 12 uur later pas wakker geworden en gisteren dus naar het hoodkantoor gegaan voor imigratie om daar een bewijs te halen dat ik het land uit en weer in zou mogen voor later dit jaar, een perfecte manier om zo de Japanse bureaucratie te leren kennen en een dagje Osaka te ontdekken. Het leuke was dat het Imigratie bureau in een gebouw was aan de kust van Osaka, een kunstmatig eiland die op een polder achtige manier gewonnen is. In het gebouw was er ook een gevangenis en andere overheids instellingen op de vloer van de imirgatie dienst was er ook een kleine supermarkt. Nu moest ik voor men formulier een postzegel halen van 6000 yen in de kleine supermarkt, dat waren de administrative kosten die je maakte. Een appart systeem om dat te doen via postzegels maar erg grappig bedacht, ik zei tegen Gen dat ik het gek vond dat er ook een supermarkt was in een overheids gebouw waarop haar antwoord was dat het voor Japan logisch was. De hoofdreden is dat veel mensen daar lang moesten wachten en mocht je honger krijgen kan je daar wat halen, niet eens zo gek dacht ik bij mezelf. Na het regelen daarvan zijn we nog even de stad in gegaan. En besloot ik om voor mezelf een 2e hands fiets aan te schaffen, ik ben goed geslaagd met maar 5500 yen heb ik nu een mooie blauw fiets. Dus nu kan ik op mijn blauwe fiets Osaka gaan verkennen en foto's maken, men plan voor vandaag is een rugtas halen, en nieuwe tas voor men camera, en een beschrem lens voor men lens. Daarna zal ik weer wat foto's maken en plaatsen op de site.

Tot heel erg snel!!!

Reacties

Reacties

Patrick

Chouetteb d avoir de tes nouvelles, et heureux que tout ce passe bien, ici nous sommes activement a repondre aux nombreuses demandes de prix .
A bientot sur skype peut etre ce week end !!!
je t embrasse
bonne journee

Femke

Je bent al lekker aan regelen etc. zo te lezen! Ben blij dat je veilig bent aangekomen en in het bezit bent van een blauwe fiets haha. Leuk om je detailleerde verhalen te lezen, zo krijgt men echt een goed beeld van je nieuwe thuis! Grtjs aan Gen en succes met installeren in Japan!

Kusss

ps. je sticks en je usb komen er aan! Misschien nog een pot pindakaas erbij? :-)

Patrick

Salut Nicolas et Geneviève je viens de voir un reportage sur une ville du Japon du Nord, cela m a permis d etre un peu chez vous, ici il a neigé cette nuit et la neige reste c est beau mais froid, je pense a vous !
bises à bientot
Patrick

Thijs

Goed om te lezen dat de reis goed is gegaan en dat je al lekker aan het settelen bent. Ben heel benieuwd naar je verhalen en natuurlijk naar de foto's (van je blauwe fiets).

Tineke

Hey lieverds, wat fijn dat de reis goed is gegaan en dat je al zoveel hebt kunnen regelen. Gaaf dat je een mooie blauwe fiets hebt om mee op avontuur te gaan. Leuk om hier via dit blog je verhalen te lezen, daardoor krijg ik een idee hoe het er daar aan toe gaat. Ik ben benieuwd naar je foto's.

Miss you, veel plezier en tot schrijfs!

Leonie

Nic, fijn te lezen dat je goed bent aangekomen!
Ontzettend veel plezier met zn tweetjes en ik lees graag hoe het daar met je gaat!

Liefs!

Roel

Erg tof om te lezen hoe het allemaal verloopt. Veel plezier!

Jeroen a.k.a. Smeerlap

Ha kerel, Fijn dat alles goed is gegaan. Had afgelopen zondag wel ergens een leeg gevoel en ben dan ook maar een patatje gaan halen...toch miste er iets. Misschien gaat het volgende week beter...

Heel veel plezier en geef Gen een knuffel.

carola

Hoi, erg leuk om te lezen dat alles goed met je gaat en alles soepel verloopt, ondanks al dat papier werk. Veel plezier met het land ondekken en ik ben benieuwd naar alle mooie verhalen en foto's
Groetjes uit Frankrijk ( daar zijn we nu lekker op wintersport het is -16 bbrrrrr)
Doeg Carola en Guido

Jasper

Hè Niek,

Zo met die blog ben je toch een beetje dichtbij! Dus keep up THE good work. Enne laat even weten wat er allemaal in je mandje gaat ?

groetjes
jasper

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!