Men eerste week

Officieel hier nu een week, en het bevalt me nog steeds het is zoals ik hoor iets warmer dan in Nederland maar het voel erg koud aan. Water koud zoals men het in Nederland zou zeggen, ik heb ondertussen niet veel meer gedaan dan men laatste verhaal.
Zaterdag was het super mooi weer en Gen en ik zijn naar een van mijn favo plaatsen gegaan in
Japan (tot nu to moet ik zeggen) en dat is Nara. Nara is Japan's eerste officiele hoofdstad en staat vooral bekend om Todai-ji (Toudai-ji) Japans grootste houte gebouw. Daarin staat een grote boedha, nou ja zie de foto's die ik geplaats heb dan weet je genoeg. En daarna een wandeling door een erg mooie bos met heel veel mooie vormen, ik zou daar elke dag wel kunnen lopen.

Daarna hebben we een aantal dagen regen gehad, wat op zich een heel goed iets is want dat heeft mij tijd gegeven om op jacht te gaan naar werk. Ik had had heel veel folders en informatie sites gevonden. Maar uit al die dingen moest ik een selectie gaan maken en prioriteiten gaan stellen op welke ik eerst zou gaan reageren, want het schijnt nu in Japan tijd de tijd dat de meeste mensen worden aangenomen. Het fyscaal jaar begint in april dus ook de schooljaren en dan beginnen ook veel mensen met hun nieuwe baan. Dus ik ben 2 dagen lang bezig geweest met men CV goed te herschrijven in het engels en banen op soort te zetten. Het waren ook twee kouden dagen in Osaka. Niet zo koud als in Nederland, maar ik ben veel meer buiten geweest.

Dinsdag ben ik op zoek gegaan naar een aansluiting stekker om de laptop aan te kunnen sluiten op de tv, dus op men fiets naar Den Den Town. Den Den Town is een wijk in Osaka waar alle electonica en Manga en speelgoed bij elkaar zit, dus je hebt een wijk dat een hemel is voor de echte Nerd ;) Je ziet er van alles rondlopen ook mensen die verkleed zijn als hun favoriete superheld, als je ooit een Spiderman pak wilt aanschraffen kan je in Den Den Town binnen 10 minuten wat vinden. Maar gelukkig is dat niks voor mij, ik vind het wel heerlijk om al die gekke mensen daar te bekijken en te zien wat de laatste ontwikkelingen zijn op hardware gebied. En qua prijzen zijn ze in Japan ook redelijk duur, maar het wel heel anders shoppen.

Gisteravond samen met Gen naar een les van haar gegaan waar zij mij liet zien hoe ze met haar leerlingen om ging, en vandaag donderdag de hele dag met Michael op stap geweest. Hij is al 20 jaar in Japan en aardig ervaren met les geven. Hij heeft mij wat tips kunnen geven en ik heb de hele dag veel aantekeningen kunnen maken.

Morgen is Genevieve jarig, dus ik zal de hele dag wel lekker in de weer zijn totdat zij thuis komt. Maar vandaar dat ik men update vandaag al online zet.

Kortom men eerste week in Japan super, ik voel me al thuis en het fijt dat je de taal niet spreek is niet zo eng als het lijkt. Want de dingen die ik wilden hebben heb ik (ook men S-Video converter cable) en dat alleen met een beetje engels van hun kant. En lichaams taal. De mensen hier zijn heel erg gastvrij en hebben heel veel gedult, daar kunnen wij europeanen nog wel wat van leren.

Nou ik ga weer even gezellig doen voordat ik naar bed toe ga.

Tot snel

Reacties

Reacties

Patrick

Genevieve felicitations a l occasion de ton anniversaire, tous mes voeux de bonheur et tout ce que tu souhaites

bises

Patrick

toi aussi evidemment flicitation Nicolas, toujours heureux de lire tes texte.
salut

Femke

Hoi Nic, volgens mij heb jij het super naar je zin! Take care en feliciteer Gen van Yann en mij!!!

Liefs Femke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!