Wist je dat?

Wist je dat?

Stelling 1

Hoe lang een Japaner gemiddeld met een nieuwe auto doet? Nou het antwoord heeft mij in ieder geval erg verbaasd, het is namelijk maar 5 jaar....

Na 5 jaar moeten de auto’s een soort van APK keurig krijgen en dat is meestal erg duur dus de meeste Japaners beluiten dan om een nieuwe auto te kopen want dat is dan goedkoper. Dat legt ook wel een klein beetje uit waarom alle auto’s hier altijd zo schoon zijn. En het is heel normaal hier om je auto een keer in de week schoon te maken. Het schijn dat er in het voorjaar wel een periode is waar de auto’s vaak vies zijn en dat is waarneer er zand vanuit China hier heen komt waaien, dus zodra dat zover is zal ik wel weer wat foto’s plaatsen.

Stelling 2

Kamikaze helemaal niet betekend wat jullie denken. Volgens de van Dale betekend het dit: “ka·mi·ka·zede;m1korps van Japanse vliegers in WO II, die zich met hun vliegtuig op Amerikaanse oorlogsschepen enz. stortten2gedrag of handeling die daaraan doet denken:~actiezelfmoordactie;dat is je reinste ~zal slecht aflopen

Nou ja dat wel maar ik heb er een andere betekenis aan gegeven sinds de afgelopen week en veel mensen zijn het hier met me eens. Kamikaze betekend voor mij een Japanse deelnemer in het verkeer en het maakt niet uit in welke form, zijn het voetgangers, fietsers of berijden ze een motorvoertuig het maakt ze niet uit, eerst doen ze hun actie en daarna kijken ze of iemand ze gaat raken (als je geluk hebt want meestal kijkjen ze niet eens). Het is serieus voor en man van mijn postuur een sport geworden om mensen te ontwijken zijn het als ik loop of op de fiets en ik kan tot nu toe zeggen dat ik nog geen ongeluk heb gekregen maar ik blijf op men hoede. Dus voor mensen die van plan zijn een keer Japan te bezoeken houd daar rekening mee.

En voor de rest gaat het erg goed met me, ik heb door een verkeerde beweging men pols iets bezeerd maar niks wat een beetje rust weer goed gaan maken. Voor de rest is het jagen naar werk begonnen (al 2 weken) maar vandaag men eerste solicitatie gesprek achter de rug en dat ging erg goed. En ik heb vorige week gekeken bij een Kendo school in Osaka waar ik me in wil schrijven zodra men pols weer ok is, en dat was echt heel gaaf om te zien. Dus vandaag na men solicitatie gesprek men eigen “Shinai” gehaald samen met een draagtas. Ik zal wel even wat foto plaatsen daarvan online. Het was ook een erg leuke ervaring omdat ze daar ook een verdieping boven een eigen Katana collectie hadden en dat was super gaaf om te zien, Veel oude zwaarden met ieder zijn eigen verhaal.

Dus al met al gaat alles goed met mij druk bezig met werk zoeken, trainen om les te geven bij een vrien van Gen. En ook men routes in Osaka aan het uitzoeken, dus veel op de fiets een veel nieuwe dingen zien. Osaka wordt trouwens voor de nieuwschierige onder ons ook wel de japanse hoofdstad van het eten genoemd en dat is helemaal waar, als je hier bent zie je overall gezellige restaurantjes en lekkere dingen om te eten. Ik heb ook wat foto’s gemaakt van een Shotengai (een overdekt winkel straat) en de manier waarop de kleine winkels daar hun eten presenteren, ook hiervan komen foto’s online.

Ik ben even stil geweest maar dat kwam omdat ik niet veel te vertellen had, nu gelukkig weer een langer verhaal!!

Tot de volgende keer!

Nic

Reacties

Reacties

Femke

haai schoonbroeder, goed weer wat van je te lezen. Zat elke dat wel ff te checken of je weer wat te melden had haha!

Leuk dat het goed ging met je sollicitatie! Veel succes daarmee!

Misschien dat je een polsblessure hebt opgelopen door het eten met stokjes? ;-)

Veel plezier daar en de groetjes aan Gen!!!

Liefs!

Patrick

Salut Nicolas
Heureux d avoir de tes nouvelles, je reviens du Salon d Angers (pas terrible cette année) ou beaucoup de monde veulent te passer le bonjour, Pierre D Haese, Les Bury, les Stolk (Chris et Jan)Marcel Pollen, les Nanas de Tregueux etc, etc.. et la charmante petite qui fait de tapis floraux.....qui venait te voir tous les ans...enfin bref plein de monde, j espere que nous pourons bientot communiquer sur skype bise a Gen et a toi...
a bientot

Yann

Hallo broeder,

toch eens een reactie van je kleine broeder. Leuk om van je te lezen. Zo ik ook moeten doen zo'n reisblog, ik reis alleen niet zo ver.
Het is fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Gek om te weten dat terwijl ik dit tik jij in het donker zit duizende kilometers verderop.
Ik zal kijken of ik de informatie over 'Kamikaze' kan verwerken in mijn lespraktijken.

Hou je het verder goed daar? Volg je het nieuws uit Ollanda? Hier is het echt chaos. Wilders wil aan de macht komen. Dus als het allemaal zo doorgaat dan kom ik, met pa en duizenden overige allochtonen bij jou en Gen in jullie flatje wonen. Gezinshereniging noemen ze dat.

Verder overig nieuws dat jou zeker zal aanspreken:

- ajax maakt nog altijd kans op de titel in de eredivisie.

- buiten is het zonnig en koud.

en last but not least:

- bij Ten Brink is deze week een aanbieding van Robijn wasmiddel klein en krachtig.

Genoeg gel*l. Ik hoop van harte dat je ontzettend geniet daarzo. Ook lijkt het me super je binnenkort weer eens te spreken via skype. Meestal heb ik woensdagmiddag tijd. hoe zit dat bij jou?

we spreken elkaar snel broeder!

Dikke zoen voor Gen en ook voor jou.

van je kleine broertje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!