Osaka # 7 in de wereld

Daar ben ik eindelijk weer de laatste paar weken erg druk geweest zoald de meeste wel weten, maar ik ga nu even zitten om een paar worden hier op papier te zetten.

Wisten jullie dat Osaka de 7de stat is ter wereld qua grote? Oke dat is als je alle wijken mee teld waarvan sommige ook als eigen dorpen gezien zouden kunnen worden, maar toch het verbaasden mij om dat te lezen. En het blijft heerlijk om hier rond te lopen en te zien wat voor maffe dingen je allemaal kan zien, de winter is hier echt ten einde maar de lente heeft een koude regenachtige start, wel kun je overal al langzaam de kersenbloesem al voorzichtig open zien gaan en dat is echt heel gaaf. Elke straat heeft wel iets daarvan staan omdat het voor Japan heel belangrijk is, en de belangrijke gebouwen zijn omringd door grote bomen die binnen enkele weken helemaal in bloei zullen staan. Tegen die tijd zal ik wel wat goede foto's daarvan online zetten.

Maar ook leuk om te zien hoe mensen zich hier gedragen, iedereen heeft zo zijn manier van ontspanning zijn het gamen, video's bekijken of knutselen aan zijn dingen. Japan neemt dat net een stap verder, je ziet hier de gekste voertuigen en mensen zorgen er voor dat het hun ding is, het gekste wat ik nu gezien hebt was een verzierde scooter met man erop die een bijpassende helm en kleding aan had, hij had zo uit een Power Rangers aflevering kunnen komen. Veel lucht en overdreven veel chroom, en 6 uitlaatpijpen die alle kanten op gingen.

Ik heb hier ook werk gevonden en kan aan de slag , Engels en Nederlands lessen geef ik op dit moment, bij 2 bedrijven Part-Time, en in de ochten loop ikf flyers. Dus lange drukke dagen maar het is erg leuk om te doen, en dankbaar werk dus dat is goed en geeft me veel energie. Ik blijf wel op bannen jagen want je weet maar nooit wat je tegenkomt.

Buiten dat ben ik ook druk bezig met het leren van Japans morgen heb ik mijn 4e les en het blijft lastig voor een taal met 2x 46 letters in hun alphabet en dan tel ik nog niet de import tekens. Maar mijn woordschat groeid met de dag en dat is leuk om te zien. Ook mijn eerste ervaring met een Japanse kapper was niet wat ik ervan verwachte, maar 2mm kort haar stond me ook goed, gelukkig ook koud genoeg voor een pet. Volgende keer zal ik toch proberen wat meer Japans te praten voordat ik dat avontuur aan ga.

Nou dat was het even voor nu, ik weet niet zo heel goed wat ik nog meer kan vertellen, ik zal snel weer wat foto's plaatsen van hoe het hier gaan, en als je vragen hebt laat een post achter en ik zal er aan werken!!

Tot snel

Reacties

Reacties

Guido

2mm kort haar... FOTO!!

Nic

Nou kijk maar in de foto's Guido (tip: ons huis daar heb ik hem in gezet ;) )

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!