Teaching, en dergelijken!

De hitte is aangebroken in Osaka en hier gaat het leven rustig verder. Ik heb een nieuwe hobby gevonden maar meer daarover volgende keer als ik foto's gemaakt heb. Nog steeds de taal aan het en dat gaat gestaagd verder het zal je alleen verbazen dat je niet echt Japans nodig hebt om te overleven ik kan nog steeds goed overweg met men engels.

Mijn werk is geweldig en ik geniet er elke dag weer van, ik werk voor 2 “Eikaiwa's”. Eikaiwa staat voor engels school, en daar zijn er veel van in Osaka en in Japan. Mensen die Engels willen leren als hobby of omdat ze dat nodig hebben voor werk of reizen, genoeg potentiële leerlingen in ieder geval.

Mijn eerste baas is Eri Aoki, zij is een 31 jarige Japanse dame die engels heeft geleerd in Australië en nu in Japan haar eigen school is beginnen. Zij heeft mij en Edward aangenomen om haar school te runnen en Edo (met zijn 30 jaar ervaring als engels leraar) was bedoelt als hoofd-leraar en ik keek uit om veel van hem te kunnen leren. De tijd bleek anders te zijn, na 3 maanden ben ik nu de leraar die de meeste studenten heeft, ik heb de meeste dingen in de school helpen opbouwen en Eri is er zelf over aan het denken om Edward te vervangen omdat ze niet tevreden is met zijn enthousiasme en professionele houding. Begrijp me niet verkeerd ik vertel dit niet om op te scheppen maar ik ben erg blij dat ik zonder ervaring zo ontvangen word door men baas. En het is af en toe hard werken maar je krijgt er een hoop voor terug. De school heel Friends Eikaiwa en voor jullie zal ik de site ook even linken : Http://friendseikaiwa.sp.land.to

Hier kunnen jullie wat foto's zien en ook waar ik werk

De andere school heet English Spot (beter bekend als E.S.) en Matt Kelly is daar de baas, en man met erg veel ervaring en super veel enthousiasme! Hij heeft een erg speciale manier van les geven en in de tijd dat ik nu voor hem werk heb ik erg veel geleerd, ook zal ik binnenkort bij hem meer gaan werken en ook franse les geven op zaterdagen en woensdagen, dus dan krijg ik het erg druk.

Helaas heb ik van de laatste school geen link, en er staan daar geen foto's van mij op in ieder geval.

Voor de rest klus ik in de ochtenden een beetje bij als flyerer (flyers geven aan mensen) samen met Paul, hij heeft ook zijn eigen school en het is leuk werk. We hebben meer lange conversaties over wereld politiek en andere lichte onderwerpen dan dat we heel serieus aan het uitdelen zijn maar dat maakt het voor beiden heel erg leuk en gezellig.

Dus zoals jullie kunnen lezen gaat het hier allemaal goed afgelopen weekend een trouwerij gehad op het strand het weekend daarvoor een mooie wandeling gemaakt. Ook hebben Gen en ik onze vakantie geboekt voor deze zomer, we gaan naar New York!!!! (dan ben ik bijna de hele wereld rond geweest)


Maar ik moet men spullen pakken want het is maandag en dat houd in.... Daar lees je snel meer over want ik heb de foto's nog niet!!!


Tot snel!!!


Nic

Reacties

Reacties

Thijs

Mooi verhaal! Gaaf dat het lesgeven zo goed gaat, en ik ben erg benieuwd naar je maandag hobby.

An

Leuk! Ik vond je foto's erg leuk en mooi! En ik vind het erg leuk voor je dat het zo goed gaat met werken (heeft niks met opscheppen te maken)
Hoe gaat het met je ' nieuwe' hobby? Ben benieuwd hoe het eruitziet met jou op de foto ;-)

Lfs an

De Buurman

Woei, random linkjes klikken dan ineens foto's en PR verhaaltje van Nicolai-San tegenkomen :P

Erg nice Nic, erg goed bezig! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!